Tänkte på en sak!!

Har funderat på det här ett tag och hoppas någon/några kunde ge mig lite svar...

Låt säga att du packar en väska, säger upp lägenheten, säger upp dig från jobbet, sålde
allt du äger och har, tömde kontot, stängde av telefon och bara försvann.. Flyttat t.ex till Norge
utan att berätta för någon.

Frågorna på det är:
Hur kommer vännerna, flickvännen/pojkvännen och familjen reagera när man en dag bara är borta?
Kommer dom lägga ner så pass mycket energi så att dom faktiskt hittar dig en dag?

Och när du varit borta ett år säger vi, så kommer du tillbaka. Och förklarar att du stack för att du inte
mådde bra och var tvungen att försvinna ett tag..

Självklart skulle dom vara glada över att se dig igen.
Men kommer dom bara vara glada?
Kommer dom vara arga, ledsna, acceptera?
Skulle polarna frysa ut dig?
Har flickvännen/pojkvännen träffat en ny och vill inte veta av dig längre?



Jag vet att det låter jävligt skumt men det är såna konstiga saker som snurrar i mitt huvud..
Händer mer där inne än vad många tror.

Men men skulle va kul om någon kanske kunde sprida lite ljus över det här:P
Nu ska jag ut och jogga iaf....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror inte det löser några problem att bara dra ifrån allting. För frågan är ju när man sen kommer hem, kommer det bli som förr med relationen till

familjen, vännerna osv eller kommer man sedan

stå där ensam ? Jag tror ändå att dom som står en

riktigt nära skulle förstå på ett sätt..

Men ändå bli besvikna över att bli lämnade utan

att höra ett ljud och utan att få veta någonting.

Så kort och gott så tror jag inte det löser ens problem att bara dra, utan man måste ta tag i dom

och försöka lösa dom hur jobbigt det än är och

hoppas vännerna och familjen stöttar en.

Och då ser man även vem som är ens riktiga vän !

2009-08-24 @ 22:10:40
Postat av: Stoffe

Mycket bra, fick svar på i stort allting:)

Menar verkligen inte att jag tänkt dra någonstans

utan att säga något, skulle jag aldrig klara av.. Men som sagt mitt huvud är fullt med skumma grejer:P

Tack så mycket iaf:D

2009-08-24 @ 22:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0